Snart är semestern slut!

Nu är jag tillbaka igen efter resa till Kreta och några vändor på landet i Dalsland.
 Vad gäller min hälsa så är jag jättenöjd med sommaren. Jag har sprungit & styrketränat ca 3 ggr/vecka, vikten pekar lite neråt och framför allt så märks det på kroppen att jag blivit smalare.

Vi är jättenöjda med vår resa till Rethymnon, Kreta även om vi valde den vecka som det var högsommarvärme här hemma i Sverige. Vi hade det varmt och skönt, badade mycket, hyrde bil och åkte runt på ön, åt god mat och njöt av att bara ha det skönt. Jag sprang 3 gånger på Kreta och när vi kom hem så hade jag ett litet minus på vågen trots god mat och dryck under veckan. Det kändes jätteskönt!!!
Vi har varit 3 vändor i Dalsland, tyvärr så har det inte varit något kanonväder när vi varit där så det har inte blivit så många bad. Däremot har jag fått scappat en hel del. Nästan helt klar med Sydafrikabilderna. Ska bara beställa några favoritbilder från resan som skall bli en inledning i albumen. Har också fyllt på kortförrådet vilket var behövligt. Sambon har fiskat en hel del på landet och när det blivit varmare i vattnet så började det äntligen nappa. Så det har blivit några laxar som vi har rökt. Det är så gott med rökt lax.

På onsdag börjar jag jobba igen efter 8 veckors sommarlov. Ska bli ett spännande läsår då min tjänst ser lite annorlunda ut i år. Jag ska jobba i en liten 2:a på 14 barn och i en F-1:a på 20 barn (jag har ansvar för 1.orna, 9 barn). Sedan ska jag börja bygga upp en matteverkstad som jag fått stipendie till. Det ska bli jättekul!

Ska ägna resten av denna dag till bak, sy om ett par gardiner till skolan, lägga upp ett par nyinköpta byxor och det vore bra om jag hann med att städa lite också.

Imorgon börjar jag med matsedel igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0